Известие

Collapse
No announcement yet.

Няколко проблема 2.0 TS

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Няколко проблема 2.0 TS

    Здравейте колеги! От 3 месеца съм горд собственик на 166 2.0 ТS 99` 155 кс. Колата я закупих почти без пари, съответно имаше и забележки по нея. Колата не се кара много ,много, но сега като стана по - студено навън ми прави впечетление, че нещо не е както трябва. Сутрини колата си пали както врътна ключа, форсира се до 1,2 оборота и рязко оборотите падат и гасне. На второто третото палене като я изфурсирам не гасне, но оборотите отново си "играят" Като поработи минута - две се оправят, но това е само като е на място, като е пойнерция оборотите отново варират от 1,2 до 0,6 - 0,5 и когато са на 0,5 лампата за маслото премигва. По принцип лампата за маслото не свети при нормално каране, но когато дигне 70-80 градуса и малко по-динамично каране - лампата отново светка,гасне, пак светка ... Колата е без катализатор ако това има някакво значение. Разпитвах разни " майстори " бил дебитомера, била ламбд сонда, било не знам си какво, но реших да се допитам до вас преди да я вкарам в сервиз и да им ебат мамицата на колицата Ако някой има идея какъв може да е проблема, ще съм му благодарен да драсне
    ps. Колата трудно вдига 90 градуса, сега се зачетох, че може би термостата е за смяна, дали това има значение?
    Last edited by Blagowesko; d.m.y г., 17:16.

  • #2
    А коя лампа за маслото премигва? За налягането или за нивото?
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

    Comment


    • #3
      За оборотите, може от много неща да е. Предполагам смуче въздух от някъде. За лампата, така както описваш проблема ми се струва, че е тази за налягане на маслото. Него сменял ли си го от покупката на колата? Ако да, какво наля? Иначе, честито!

      Comment


      • #4
        Най-вероятно е някоя нахакана с добавки гробница остави я да умре на спокойствие!
        Сериозно, ако не си сменял масло като го източиш бръкни в картера да видиш за какво става въпрос, ако е бъкано с гняс те чака основен ремонт, който като чета няма да направиш, та направо на скрап. И другия път си купи Алфа с пари.
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #5
          Е, за скрап... Да я наджаса с 20W-60 и да я пуска за продажба в мобилето. Все някой ще клъвне.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Blagowesko Покажи съобщение
            Здравейте колеги! От 3 месеца съм горд собственик на 166 2.0 ТS 99` 155 кс. Колата я закупих почти без пари, съответно имаше и забележки по нея. Колата не се кара много ,много, но сега като стана по - студено навън ми прави впечетление, че нещо не е както трябва. Сутрини колата си пали както врътна ключа, форсира се до 1,2 оборота и рязко оборотите падат и гасне. На второто третото палене като я изфурсирам не гасне, но оборотите отново си "играят" Като поработи минута - две се оправят, но това е само като е на място, като е пойнерция оборотите отново варират от 1,2 до 0,6 - 0,5 и когато са на 0,5 лампата за маслото премигва. По принцип лампата за маслото не свети при нормално каране, но когато дигне 70-80 градуса и малко по-динамично каране - лампата отново светка,гасне, пак светка ... Колата е без катализатор ако това има някакво значение. Разпитвах разни " майстори " бил дебитомера, била ламбд сонда, било не знам си какво, но реших да се допитам до вас преди да я вкарам в сервиз и да им ебат мамицата на колицата Ако някой има идея какъв може да е проблема, ще съм му благодарен да драсне
            ps. Колата трудно вдига 90 градуса, сега се зачетох, че може би термостата е за смяна, дали това има значение?
            Колега нормално е да ти премигва лампата на маслото при 500 оборота на топъл мотор,нищо и няма на колата ,друго за тези мотори загряват трудно и не се чуди така си е дори и с нов термостат пак ще е така,само за оборотите не е нормално и си провери кабелите и свещите,някоя бубина а също и дали няма масло при свещите ,направи една диагностика и виж какво ще кажат.
            155 2.0 16v МY95 Sport

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
              Колега нормално е да ти премигва лампата на маслото при 500 оборота на топъл мотор,нищо и няма на колата
              Няма такова нещо. Лампата гасне единствено, когато и мотора е загаснал вече. Свети ли докато колата все още работи, лоша работа...

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                Няма такова нещо. Лампата гасне единствено, когато и мотора е загаснал вече. Свети ли докато колата все още работи, лоша работа...
                Да бе колега ,ма мотора не е смятан да киха на 500 оборота,на 500 оборота може да ти премигва и лампата на динамото ,и лампата на маслото,понеже нито динамото ,нито маслената помпа имат нужния минимум от обороти за да работят.Ако мотора си държи 1000 или 900 оборота нормален празен ход ,то тогава е проблем ако ти премигва лампата ,и пак може да е само датчика,вие веднага засилихте момчето ,че колата му е за скрап,то и моята и вашите коли някои на времето ,по същия начин ги е преценил,ма в чужбина ,и са стигнали в бг ,па ние още си ги караме.
                155 2.0 16v МY95 Sport

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
                  Да бе колега ,ма мотора не е смятан да киха на 500 оборота,на 500 оборота може да ти премигва и лампата на динамото ,и лампата на маслото,понеже нито динамото ,нито маслената помпа имат нужния минимум от обороти за да работят.Ако мотора си държи 1000 или 900 оборота нормален празен ход ,то тогава е проблем ако ти премигва лампата ,и пак може да е само датчика,вие веднага засилихте момчето ,че колата му е за скрап,то и моята и вашите коли някои на времето ,по същия начин ги е преценил,ма в чужбина ,и са стигнали в бг ,па ние още си ги караме.
                  Изхождам от това, че когато купих колата дебитомера беше напълно заминал и след като я запалех се давеше до такава степен, че работеше на 500 оборота и не поемаше газ. Въпреки това, лампите на алтернатора и маслото си седяха неактивни. Иначе съм съгласен, че може и датчика да се ебава.

                  Comment


                  • #10
                    Ясно е, че масленото налягане при този мотор няма да е като на нов мотор. Важното е то да не е прекалено ниско при празен ход. За да се изключи фактора "скапан датчик" най-добре е налянането да се премери с манометър.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      При мен на Т.С.-ка лампата за налягането гасне още докато въртя на стартер и не светва повече независимо от оборотите на мотора, а в момента е с някаква боза 10В40 която не е сменяна в близките 15'000км.

                      Ако приемем, че датчика е здрав и работи нормално ти препоръчвам да си оправиш мотора преди да е блокирал някъде....
                      Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                      Opel Astra J
                      ex:
                      Alfa Romeo 164 2.5TD
                      Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                      Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
                        Да бе колега ,ма мотора не е смятан да киха на 500 оборота,на 500 оборота може да ти премигва и лампата на динамото ,и лампата на маслото,понеже нито динамото ,нито маслената помпа имат нужния минимум от обороти за да работят.Ако мотора си държи 1000 или 900 оборота нормален празен ход ,то тогава е проблем ако ти премигва лампата ,и пак може да е само датчика,вие веднага засилихте момчето ,че колата му е за скрап,то и моята и вашите коли някои на времето ,по същия начин ги е преценил,ма в чужбина ,и са стигнали в бг ,па ние още си ги караме.
                        Колегата може да се е объркал , предполагам му пресветка лампата на акумулатора. Нормално ако оборотите падат до 500... при мен се получаваше същия проблем когато не беше настроена газовата добре.

                        Възможните проблеми:
                        -скъсан маркуч (въздуховод) което беше казано.
                        -ламбда сонда която се шашка и постоянно обогатява или обеднява сместа.

                        п.с. Това е мнение на самоук и четящ потребител. Моля имаи го само като идея ,а не 100% решение
                        155 1.8 8v SUPER MY95

                        Comment


                        • #13
                          Основни виновници за клатене на оборотите:
                          1. Дебитомер. Сваляш го, почистваш го с обезмаслител на спрей и монтираш. Почистването става САМО със струята на обезмаслителя, без парцали и темподобни!
                          2. Дроселна клапа. Разкачаш маркуча на входа. Натискаш с едната ръка клапата така, че да се отвори. Пръскаш със спрей за почистване на карбуратори или с обезмаслител. После с парцала почистваш мизериите.
                          3. Ламбда-сонда. Караш колата на диагностик. Закачате FiatECUScan-а и колата работи 4-5 мин. на място за да загрее. След това форсираш мотора до около 5000 об./мин. и пускаш педала. Диагностикът наблюдава варирането на миливолтовете на ламбда-сондата. Ако е не работи както се очаква се сменя, но не с универсална!!! Както е закачена колата към FiatECUScan-а диагностикът извършва калибриране на дроселната клапа.
                          4. Спукан маркуч на входящ въздух в частта дебитомер-дросел. Сваляш маркуча и го преглеждаш ВНИМАТЕЛНО за пукнатини, особено в гофрираната част. Ако забележиш някъде скъсано или сцепено там омотаваш със самовулканизираща каучукова лента (продава се на Симеон, но не помня кой беше магазина).
                          5. Клапан на картерните газове. Сваляш клапана, състои се от основно тяло, пружина и тапа. Преглеждаш тапата за набраздявания в широката част отгоре. Ако е наред разтягаш малко пружината така, че да стане с около 3мм по-дълга в спокойно състояние, отколкото е била преди да я разтегнеш. А най-добре е да си купиш целия клапан, струва около 20 лв.
                          Минал съм по този път и при мен клапанът на картерните газове оправи нещата. Успех!
                          Last edited by dansguardian; d.m.y г., 20:42.
                          Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                          Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                          Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                          Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                          Comment


                          • #14
                            Извинявам се, че отговарям чак сега. И да... оказа се, че когато колата е около 500 оборота лампата за маслото светка и когато задържа леко педала на гаста да влезе в нормални обороти за около 30 секунди - лампата гасне. Предполагам, че смуче въздух от някъде и от там идва целия проблем, защото когато е на място проблема го няма! А за темперетурата? Нормално ли е да не загрява тази машина бе хора ;D От Ботевград до Враца не може да вдигне 70-80 градуса при сегашните темперетури )

                            p.s Благодаря ви за отговорите!

                            Comment


                            • #15
                              Е за загряването проблема е дъвкан многократно - термостат. Принципно трябва да си държат 90c, като в тези температури ги стига за 3-4 километра градско.

                              Comment

                              Working...
                              X